Bursa'da Kahve İçilebilecek En İyi Mekanlar


Bursa'yı anlatan yazılar okumaya bayılıyorum. Buraya geleli 1 buçuk yıla yaklaşsa da hala keşfedilecek çok şey var. Zamanla İstanbul kadar aşina olduğum bir şehir olacak mı merak ediyorum. Bilmediğim yeni yerler öğrendiğimde çok mutlu oluyorum. Mesela günün en güzel saatlerini değerlendirebileceğim, mis gibi Türk kahvemi yudumlarken çalışabileceğim ya da kitap okuyabileceğim mekanlara benim için çok keyifli. Sizlere de bahsedip karşılıklı fikir alışverişinde bulunabiliriz diye düşündüm. Haydi Bursalılar önerilerinizi bekliyorum :) Bursa'da kahve içilebilecek güzel mekanlar listesi şöyle ..


Tophane
Manzara aşıkları için Tophane vazgeçilmez bir yer, tüm Bursa ayaklarınızın altında. Bursa'da ilk gezdiğim yerlerden biriydi. İstanbul'daki Çamlıca tepesini ya da Pierre Loti'yi anımsatmıştı bana. Manzaraya karşı keyifle çayınızı, kahvenizi yudumlayabileceğiniz birçok mekan var Tophane'de.



Koza Han
Her hafta uğramazsam içim rahat etmiyor :) Girişte sağınızda kalan ilk büfe çok lezzetli Türk kahvesi yapıyor. Burada insan kalabalığına dalıp çay simit ikilisinden sonra bol köpüklü Türk kahvesini yudumlamak çok zevkli. Sevilmeyi bekleyen bir sürü kedi de bonus poyinti :)


Emirhan
Kozahan'a göre daha sakin ve az bilinen bir han. Hafta içi özellikle nispeten daha az kalabalık oluyor. Kahveden önce el arabasında satılan pilavı  yemenizi tavsiye ederim, lezziizzzz :)


Fidan Han
Bursa'nın meşhur hanlarından devam edelim. Yine daha az bilinen ama bir o kadar nefis kahve içebileceğiniz bir han Fidan Han. Sanırım ben Bursa'nın en çok hanlarını seviyorum :)

Mahfel
Yine çok sevdiğim, sık uğradığım yerlerden. Şehrin göbeğinde ama sanki büyülü bir yerde, Setbaşı köprüsü kenarında tarihi, mis gibi manzaralı bir yer. Kışın kapalı kısmında soba başında, yazın dere kenarında kahvenizi yudumlayabilirsiniz.


Fayton Cafe
Arkadaşlarım sayesinde öğrendiğim, kışın şömine başında kahve yudumlanabilecek, yeşillikler içinde bir mekan. Tofaş Araba Müzesi'nin içinde.

Özgen
Çay, kahve, nargile ve tavla dörtlüsünün aranan mekanı. Bursalıların çok aşina olduğu Özgen'in Kültür Park'taki yeri bu dörtlünün hakkını veren bir cafe. Maçınızı izlerken çekirdek çitlemek de bonus poyinti.


Siesta
Kükürtlü'deki Siesta da Bursa'da sevdiğim mekanlar listesinde başlarda. Yalnızca kahvesi değil, yemekleri de oldukça lezzetli. 

İncir Cafe Mudanya
Minnoş bir konsepti var buranın. Alt katı hediye dükkanı, üst katı cafe. Deniz kokusu eşliğinde Türk kahvesi yudumlamak isteyenler koşun.


Saklı Bahçe
Çekirge'de puflar üstünde püfür püfür kahvenizi içebileceğiniz güzel bir mekan. Kışın da şömineli salonda keyfe devam :)

Kitap Evi Otel 
Her yerinden huzur fışkıran, bahçesi cafe olarak hizmet veren otel. Kitabınızı okurken kahvenizi içip beni anabilirsiniz :)

İnkaya Çınarı
Bursa'nın dağ yolundaki Osmanlı ile yaşıt, tarihi çınarının gölgesinde kahve içmek de oldukça keyifli.


Derebahçe
Doburca'da şırıl şırıl su sesi eşliğinde kahve içmenin de oldukça keyifli olacağını söylememe gerek yok. Sevdiğimiz, öğrendiğimizden beri sık sık gittiğimiz mekanlardan biri. Yemeğe ve kahvaltıya da gidebilirsiniz.

Kent Meydanı Cookshop
Bursa'ya açıldığı için oldukça müteşekkir olduğumuz mekan. Alışveriş sonrası muhakkak magnolia kahve ikilisi yapılır.

Hünkar Köşkü
Üst katında yemek yedikten sonra alt katta muhteşem Bursa manzarasına karşı kahve içmelik belediye tesisi. Gitmediyseniz çok şey kaçırdınız.


Gren Cafe
Bursa'nın ilk fotoğraf cafesi olma özelliğini taşıyan, süper mekan. Fotoğrafa doyacağınız, muhakkak görülmesi gereken bir yer.

Benim önerilerim şimdilik bu kadar. Sizlerden de destek bekliyorum. Bursa'nın saklı kalmış, güzel mekanlarını hep birlikte keşfedelim :)

30 yorum

  1. Çocukluğum, gençliğim, herbiri ayrı bir anımdır benim...

    YanıtlaSil
  2. Peki içlerinden sadece birini seçsen hangisini seçerdin? Yarın sabahtan öğlene kadar vaktim var sadece Bursa'da :) Heykel'e kadar eşim bırakacak, sonrasında onun halletmesi gereken işler olduğu için birkaç saat yaya ve yalnızım. Neler yapabilirim? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunu görünce bende cevap vermek istedim Heykel zaten Bursa'nın merkezi Kozahan, Kapalıçarşı zaten orada hatta Setbaşı azıcık yürüme mesafesinde:)
      Hatta sana Kapalıçarşı'nın içerisinde yer alan Aynalı Çarşı'da ki meşhur cantıkçı da cantık yemeni öneririm şahane bir tattır Bursa'lılardan ve Eskişehir'lilerden başkası pek bilmez.
      Kebap yiyeceksen de Heykel caddesinin sonunda bulunan Sönmez işhanının aralığında ki İskender'ciyi öneririm ki orası ilk açılan İskender kebapçısıdır.

      Sil
    2. Tophane'de Orduevi'nin hemen karşısındaki caminin yanında Kalecik Cafe'yi tavsiye ederim. 5 sene önce keşfetmiştim. Çok şirin bir bahçesi var. Kapalı bölümde ise gramofonu olan çok keyifli bir odası mevcut. Kalabalık gidildiğinde kesinlikle bu oda tercih edilmeli..

      Sil
    3. Tophane'de Orduevi'nin hemen karşısındaki caminin yanında Kalecik Cafe'yi tavsiye ederim. 5 yıl önce keşfetmiştim. Çok şirin bir bahçesi var. Kapalı bölümde ise gramofonu olan çok keyifli bir odası mevcut. Kalabalık gidildiğinde kesinlikle bu oda tercih edilmeli.

      Sil
  3. Benim evi yazmamışsın 😂

    YanıtlaSil
  4. İncir Cafe'ye bayıldımmmm, konsepti nasıl hoş rahat :)

    YanıtlaSil
  5. Doğma büyüme Bursa'lıyım hayat sonradan İstanbul'a savursa da memleketimi anlatan böyle yazılar, resimler gördüm mü özlediğimi anlıyorum.
    Mahfel benim de en sevdiğim mekanlardan biridir asıl en sevdiğim yer aslında ufacık bir pastane öyle oturup çay, kahve içilecek bir yer değil ama Nalbantoğlu'nda ki Ülkü Pastanesinin kuru pastaları, minik profiterolleri, marşallarının tadı bambaşkadır.
    İnan o pastaların tadını İstanbul'da hiçbir pastanede bulamıyorum tabi yazın çıkan limonatası da ayrı güzeldir.:)

    YanıtlaSil
  6. Bütün favori mekanlarımı yazmışsın :)) Ancak bir sonraki kahve durağın için Nilüfer'deki Ezgi Kitap Evi'ni tavsiye edebilirim..

    YanıtlaSil
  7. Kitap evi , Emirhan ve Fidan Hanı duymamıştım. Diğer yerleri bende severim. Bol köpüklü keyifler dilerim bu mekanlarda. ;)

    YanıtlaSil
  8. Cumalıkızık. Misi köyü ,Gölyazı,buralara gitmediyseniz gidin derim :)

    YanıtlaSil
  9. Bloğu karıştırırken gördüm sanırım buralarada gittniz siz :))

    YanıtlaSil
  10. tophane göreseli benim fotografım :)) büyükşehir belediyesi basında fotografçıyım ve o fotografı helikopterden çekmiştim :))
    bahsettiğiniz tüm mekanlar çok güzel, zaten bir şehri en çok dışardan gelenler tanır diye bir söz vardır. gren cafe de çocukluk arkadaşımın mekanı. kendimi orada çok iyi hissederim... bir gün bir yerlerse karşılaşmak ümidi ile...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Sevdiğin mekanlar genelde doğa bende bikaç öneride bulunmak isterim. . Saklı vadi misi yolunda bir yer onun ilerisinde at Çiftliği var. Mutlaka görmelisiniz..

    YanıtlaSil
  12. Bahsettiğiniz mekanların iki tanesi hariç hepsine gittim ve devamlı gittiğim çok sevdiğim mekanlardır. Bunların dışında yeşil türbe yanındaki kafelerde de çay kitap kahve vs keyfi yapabilirsiniz. Eğer sakin kafayla düşünmek istersenizde yine aynı yerleri huzur dolu olmaları yönüyle tavsiye ederim. Belki lüks mekan değillerdir vs ama kahveleri nargileleri çayları güzeldir :)

    YanıtlaSil
  13. Evlenmeden önce o kadar sık giderdimki Bursa'ya.. çok severim.. 7 sene sonra ilk kez bu yaz gittim ve yaklaşık 2 ay kaldım.. Gerçekten çok değişmiş güzelliğine güzellik katmış.. Çocuklardan dolayı daha çok zoo park, botanik park şeklinde gezsekte kaçamaklarım oldu.. Derebahçe'ye bayıldım.. Harika bir yer gerçekten.. bu arada buralarda çok yeniyim. bloguma beklerim http://esyspage.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  14. çok güzel yerler. bursaya yolum düşerse mutaka işime yarayacaktır :)

    YanıtlaSil
  15. Bursaya birkere gittim ama hala aklimdadir. Eger ileride Turkiyeye donus yaparsak Bursa yasamak istedigim sehirler arasinda. Iyi keyifler dilerim fotograflar da bir baska guzelmis buarada.

    YanıtlaSil
  16. gizem hanım eskisi kadar yazmıyosunuz artık boş bırakmayın buraları yazılarınızı zevkle okuyorum ingdanda takip ediyorum ama blog başka biliyosunuz bi gün bursaya gelirsem yazdığınız yerlere uğrucam mutlaka

    YanıtlaSil
  17. Zannediyorum altıparmak civarındaydı, içi ahşap, bi duvar boyu kitaplığı olan, hatta oyun olarak da go bulunduran bi kafe vardı. Anlatabildim mi bilmiyorum ama buraya aşina olan, adını yerini bilen var midir?

    YanıtlaSil
  18. Kesinlikle Kitap Evi'ni bu saydıkların içinde tek geçerim. Özellikle sonbahar akşamlarında o bahçe çok keyifli oluyor.

    YanıtlaSil
  19. Bursa'da yaşamayı öyle çok isterdim ki :) Belki bir gün karşılıklı kahve içeriz ne dersin ;)

    YanıtlaSil
  20. Bursa'da kumda kahve lezzeti için en nezih ve mütevazi mekan elektronikçiler pasaji arkasında osmanli köy kahvecisi hemde uygun fiyatıyla

    YanıtlaSil
  21. Bursa'da kumda kahve lezzeti için en nezih ve mütevazi mekan elektronikçiler pasaji arkasında osmanli köy kahvecisi hemde uygun fiyatıyla

    YanıtlaSil
  22. Gren'i sevdiyseniz eminim o sokak üzerinde ki Capella ve oda cefeyi de çok seversiniz.Çetinkaya'nın üstünde ki Benne'yi de önerebilirim size; fiyatları hem çok uygun hemde yemekler şahane üstelik kalabalıkta değil. Wamtes de kesinlikle gitmeniz gereken bir yer. Son olarakta setbaşında ki Simit Sarayı alt kata inerseniz muhteşem bir manzaraya karşı kahvenizi içebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  23. işime yarayacak teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  24. Bursa'da en güzel mekan açılışını yaptı. CASTELLAN. Bazı mekanlardan tanıdığım en iyi aşçılar ve baristalar bu mekanda birleşti. Çok mütevazi fiyatları uygun ve son derece kalite artık bu mekanda. Heykel'de nalbantoğlunun orada yeri bence deneyin

    YanıtlaSil
  25. Kahvelon'u denemelisiniz

    YanıtlaSil
  26. Verdiğiniz gerekli bilgiler için teşekkürlerAdana beslenme uzmanı Serap cavlak olarak diyet konusunda her türlü yardım edebilirim.

    YanıtlaSil