Balkonları Renklendiriyoruz!


Biliyorum kış geldi ama şu fotoğrafa bakınca sizin de içiniz kıpır kıpır olmuyor mu? Kış gelse de biraz dekorasyon hileleriyle bence evde her daim bahar havası yaşanabilir. Hem kışa da çok yakışan renkler yok mu? Bence ben biraz sizi dürteyim, siz de balkonunuz için vereceğim fikirlerle değişime koyulun :)



  • Balkon zeminini yenileyin!
İşe zemini yenilemekten başlayabilirsiniz. Benim önerim, kendi balkonumda da kullandığım Ikea ahşap karolar. Aparatları sayesinde birbirine geçiyor, ihtiyacınız olduğu kadar karo alıp alanınıza göre yerleştiriyorsunuz. Bence ortama oldukça sıcak ve şirin bir görüntü katıyor. Bizim balkonumuz kapalı ancak açık alanlar için de uygun. Temizliği biraz sıkıntılı olsa da çok seviyorum :)

Başka bir fikir de zemine çim görünümlü halı kaplatmak olabilir. Ben o görünüme de bayılıyorum. Yemyeşil, iç açıcı :)


  • Ortamı Renklendirin!
Renk renk renk! Her yeri saniyede güzelleştirebilecek, sıkkınlığı, dinginliği, demodeliği silip süpürecek yegane şey tabiii ki renk. Sandalyelerinizden sıkıldıysanız hemen alın elinize fırçayı, başlayın boyamaya. Emin olun renkli balkon çok daha iç açıcı olacak. Sadece sandalyeleri boyayarak değil, yastıklarla ya da halıyla da ortama renk katmak mümkün. 




  • Daha çok yeşil!
Bana göre balkon evin değil, sokağın bir parçası. Ne kadar yeşilse o kadar huzurlu, bu yüzden balkonunuzu çiçeklerle doldurmaktan çekinmeyin. Minyatür ağaçlar, teraryumlar, balkonda yetiştirilebilir saksı sebzeleri, aklınıza ne gelirse ekin biçin. Toprakla uğraşmak stresinizi de atmanızı sağlayacak. Benim balkonumda her daim uğraşılacak, sulanacak bir sürü çiçeğim vardır :)



  • Minik alanlardan maksimum faydalanın!
Benim balkonum küçük demeyin. Miniminnacık balkonlar bile sizin dokunuşlarınızla harika bir keyif köşesine dönüşebilir. Yukarıdaki önerileri uygulamaktan çekinmeyin. Doğru dekorasyon fikirleriyle her şey mümkün :)



  • Kendiniz Yapın!
Bu önerileri uygulamak için çok büyük bütçeler ayırmayın. Kendi fikirlerinizle üreteceğiniz, kimsede bulamayacağınız şeyler daha kıymetli olacaktır. Bir haftasonunu kendinize ve evinize ayırın, boyayın, kırın, dökün, değiştirin :) Evin en kıymetli alanlarından birini çok seveceğiniz, nefes alabileceğiniz, rengarenk bir dünyaya çevirin. 

Benim önerilerim bunlar. Sizlerden de fikirler bekliyorum. Balkon değişimine katılacaklar kimler? :) Benim de aklımda birkaç şey var. Bu hafta uygulamaya koymayı planlıyorum. Son halini de mutlaka sizlerle paylaşacağım.


23 yorum

  1. Çok sevdim ya..
    İç bunaltıcı bir günün ardından böyle hoş balkonlar görmek iyi geldi :)
    Enerjinizden bulaştırdınız, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz içiiin ♥ ♥ ♥

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekküürler ♥ blog konusunda bence kendini hiç kısıtlama, ben öyle yapıyorum, kafama ne eserse.. :)

      Sil
  3. Rengarenk cıvıl cıvıl. .İcim açıldı. .

    YanıtlaSil
  4. Ahh zaten balkon sevdalısıyım, içim gitti fotoğraflara. Çok güzel bir paylaşım olmuş canım, ellerine sağlık. Çocuklarım hala küçük olduğundan balkona bakıp bakıp iç geçiriyoruz eşimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çocuk ve kedi biraz balkon için sıkıntılı :)) Cam balkon yaptırıp arada kapatıp açmak en iyisi.

      Sil
  5. ne sevimli fikirler böyle bayıldım bir gün kendi evim olduğunda taaaa en eski yazılarından başlayarak tekrar tekrar okuyacağım seni bu harika fikirlerinden yararlanmak için.sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim, ne sevimli bir yorum asıl :) ♥ Umarım en kısa zamanda hayalinizdeki eve kavuşursunuz.

      Sil
  6. Ya bayıldımmmm, ellerine sağlık, ufacık balkon dediğimiz burda oturulmaz dediğimiz mekanlara ne güzel de hayat vermişleri, çok güzel fikir oldu bana da :)

    YanıtlaSil
  7. harika balkonlar içim açıldı insana huzur veriyor sevgiler....))

    YanıtlaSil
  8. ikeadaki karolar benimde çok hoşuma gitmişti. pahalı olduğunu düşündüğüm için vazgeçmiştim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatını hatırlamıyorum ama bir buçuk sene oldu alalı, belki şuan daha pahalanmıştır :/

      Sil
  9. ne güzel bir yazı olmuş içim açıldı..

    YanıtlaSil
  10. Nasıl güzeller <3 benim de aklımda büyük balkonlu bir eve taşınıp, balkonu suni çimle kaplatmak istiyorum

    YanıtlaSil
  11. Çook keyif alarak okudugum bloglardan biri. :) Yine muhteşem enerjinizi bulaştırdınız vee çimle kaplatmak muhteşem bir fikir gibi geldi. :)

    YanıtlaSil
  12. bloğunuzu keyifle takip ediyorum teşekkür ederim her şey için :)

    YanıtlaSil
  13. Böyle sevimli blogları görmek çok güzel :)

    YanıtlaSil
  14. Balkon zeminini yenilemek ve renkli mobilya kullanmak fikrinize bayıldım doğrusu.Bir mimar olarak bu fikirleri uygulayacağım. :) Takipteyiz ;)

    YanıtlaSil
  15. Canım güzel fikirler çok sevdim. Rengarenk balkonlarımız olsun :)

    YanıtlaSil