Daha Sağlıklı Yaşamak İçin 15 Öneri


Bu önerileri önce kendim, sonra sizler için yazıyorum, çünkü bu konuda çok başarılı değilim. Ne zaman daha sağlıklı yaşamayı kafama koysam kısa süre sonra kendimi hamburger yerken buluyorum :) Zaten fast foodun bağımlılık yaptığının en büyük kanıtı benim, valla senelerdir yiyiyorum hiç bağımlı olmadım, dermişim :)
Şaka bir yana artık yeni jenerasyon sağlıklı beslenme işini çok ciddiye almıyor. Zaten organik falan hak getire, sebze yiyebilirsek ne mutlu bize. Ben de burada kendimce birkaç öneri topladım. Bakıp bakıp daha sağlıklı yaşamak adına bir şeyler yapmaya başlayabiliriz diye düşünüyorum :)


  1. Gazlı içeceklerden uzak durmak
  2. Gün içinde içine limon dilimleri eklenmiş su içmek
  3. Tatlıyı çok fazla abartmamak (Özellikle şerbetlilerden mümkünse kaçmak)
  4. Daha az fast food,
  5. Daha fazla meyve - sebze yemek
  6. Pilav, makarna, ekmek üçlüsünden uzak durmak
  7. Onun yerine her öğünde mutlaka yeşil bir şeyler yemek 
  8. Günde 1,5 litre su tüketmek
  9. Her gün temiz hava almak (İstanbul'da biraz zor olduğunu biliyorum)
  10. Yoga, pilates gibi sporsal aktiviteler yapmak
  11. Bol bol yürümek (Mümkünse araçları gideceğimiz yere daha uzak park etmek, otobüste gideceğimiz yere bir iki durak öncesinden inmek)
  12. Yeterince uyumak (Ne çok az, ne çok fazla)
  13. İhtiyaca göre vitamin takviyesi almak
  14. Asansör kullanmamak
  15. Doktor kontrollerini aksatmamak

Benim kendimce hazırladığım listem böyle. Sizlerden de sağlıklı yaşama katkı sağlayacak öneriler bekliyorum. Sizce neler bizleri daha iyi motive edebilir?


7 yorum

  1. hemen hemen hepsine dikkat ediyorum fakat kış aylarında su içmelerim azaldı ona üzülüyorum. :(

    YanıtlaSil
  2. kaliteli yağlar tüketmek..te ekleyebiliriz. Canan Karatay çok doğru söylüyor.Bizzat deneyimledim. Ciddi bir depresyonum vardı.Antidepresan kullanmak istedim ..bir ara kullandımda..Biraz enerjimi yükseltti sonra eski halime döndüm. önce kan değerlerime baktırdım düşüktü onları normal seviye çektik. Biraz b vitamini takviyesi kullandım +omega3..Şimdi tereyağı ,zeytinyağı ve hindistancevizi yağı tüketiyorum.Karbonhidratı azalttım ve eskisi gibi karbonhidrat krizi geçirmiyorum. Proteinden zengin yiyeceklerle besleniyorum. salata yiyorum muhakkak . limon dilimli su içiyorum.. Spor henüz yapamıyorum ama merdivenleri sık kullanıyorum. Günceli takip etmeye çalışıyorum. Şükrediyorum tüm sahip olduklarım için...Arkadaşlarımla sık görüşüyorum..kızıma ve eşime daha fazla vakit ayırıyorum. bir kaç aydır daa iyiyim sanırım.içten huzur olunca sağlık ve mutlulukta geliyor galiba. sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Yaklaşık iki haftadır gazlı içecek ve abur cubur ürünleri hayatımdan çıkarmış durumdayım.

    YanıtlaSil
  4. İlgiyle takip ediyoruz yine güzel bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  5. önerilerin hepsinin altın hiç düşünmeden atıyorum imzamı..
    bide kaliteli su, kaliteli yağ (mümkünse sadece zeytin yağı)
    spor yapamıyorsak bile günde en az 1 saat yürümek..

    YanıtlaSil
  6. Harika detaylar...sayfanızı çok beğendim bende beklerim...

    YanıtlaSil
  7. Suyu ne yazik ki cok az tuketiyorum.Bazı anlar aklıma bile gelmiyor diyebilirim.İçmek için sürekli gözümün önünde suyu bulundurmaya çalisiyorum artik. Tesekkurler,guzel bir yazı...

    YanıtlaSil