Anne Sütü Nasıl Artar? | Anne Sütü Artırıcı Yöntemler

Bizim komşunun gelini doğurdu 8 yaşına kadar emzirmiş, okulda tenefüste emziriyormuş çocuğu..
Memlekette Mümtazların eltisi ilk 3 sene yalnızca anne sütü vermiş, çocuk Harvard'ı kazanmış ama gitmemiş..
Benim arkadaşın gözünde arpacık vardı gözüne anne sütü sıktık hemen geçti..

Doğumla birlikte otomatik olarak gelen, mucizevi içecek, anne sütü. Bu mucizesiyle birlikte bir çok rivayeti de beraberinde getirmiş tabi. Herkes duymuştur benim duyduklarım gibi hikayeler. İyi güzel ben de emzireyim Burçik'i 8 yaşına kadar da süt yetmiyor bacım nasıl olacak o iş?

Soğan sütü arttırır, mercimek sütü zıplatır, sarımsak sütü hoplatır gibi gıda temelli önerilerden uzak durmanızı tavsiye ederim. Çünkü yediğiniz süte etki ediyor ve her şey bebeğe gaz yapabilir. İşte benim bu süreçte denediğim spesifik gıda harici süt arttırıcı ürünler ve yöntemler.

- Bol sıvı tüketmek. Doğumdan sonra hastaneden verilen broşürlerden tutun da süt arttırmakla ilgili ulaşılabilecek tüm kaynaklarda en başta yazıyor. Zaten anne sütünün de çoğu sudan ibaret olduğu için bol su ve sıvı tüketmek çok faydalı.

- Düzgün beslenmek. Her ne kadar evde küçük bir böcük varken düzenli beslenmek zor olsa da hem süt miktarını, hem de süt kalitesini arttırmak için düzenli ve dengeli beslenmek şart. Eğer benim gibi bunu yapamıyorsanız, gelin bir sonraki maddeye geçelim.

-Lactamil. Kendisi süt arttırıcı bir ürün değil ancak annenin emzirmeyle boşalan vitamin depolarını dolduran sütlü anne içeceği. Kendisine bir yazı ayıracak kadar kaynaştık mı bilmiyorum ama fena bir arkadaş değil.

-Süt arttırıcı çaylar. Piyasada bir çok farklı markanın süt arttırıcı çayı bulunuyor. Ben en yaygınlarından biri olan Humana Still Tee kullanıyorum. Bir fincan suya 3 kaşık atıp içiyorsunuz. Kimyonlu rezene çayı, yasemin çayı gibi farklı çaylar da tavsiye edilebiliyor ama Still-Tee bu konuda bir başka.

-Süt arttırıcı damlalar. Piyasada bilinen iki marka var ve içerik olarak birbirinin aynısı. Bu arkadaşlar ilaç değil gıda takviyesi oldukları için isimlerini verebilirim, Galactago ve Mummylac. Suya damlatılarak içilen bu arkadaşların içeriğinde c vitamini, beta glukan, mine çiçeği, çemen otu vs var, ilk günden beri kullanıyorum, gerçekten faydalı olduğunu belirtmeliyim. Yavuz eczaneden ikisini de getirdiği için ikisini de deneme şansım oldu, bence Galactago suyun tadını bozmuyorken, Mummylac biraz yağlı bir tad yapıyor. Tabi bu damak zevki kişiden kişiye değişebilir.

-Düzenli emzirmek ya da sağmak. Mantık çok basit, memeler süt dolacak, siz sütü boşaltacaksınız, vücut yeniden doldur emri verecek ve dolduracak, siz yeniden boşaltacaksınız. Doldur boşalt taktiği bir nevi :) Göğsü en güzel boşaltma şekli tabi ki emzirmek ama emziremediğiniz zaman sağarsanız sütünüz azalmayacaktır.

Benim kullandığım ve memnun kaldığım yöntemler bunlar, umarım sizin de işinize yarar. Sizin de bilip kullandığınız mucize formüller varsa yoruma yazarak bizimle paylaşın :) 

Hiç yorum yok