Gezi | Hamilelikte Paris Disneyland

Disneyland'e hamileyken gitmek, kulağa tuhaf gelebilir. Rahat olamazsın, her oyuncağa binemezsin diye düşünebilirsiniz. Aklınızdaki tüm endişelere son verecek bir yazı okuyacaksınız. Hatta Disneyland'e gitme işini hamileliğe erteleyebilirsiniz bile.. 😂

Disneyland..
Gerçek bir harikalar diyarı. Benim de hep hayalimdi Paris'e gittiğimde Disneyland'i görmek. Bu masal diyarını kızımın da görmesini istiyordum, ama önce ben bi bakiim. Bilmediğim yerlere götürmeyeyim, dimi? 😋Tam da böyle düşünüp hamileliğin 4. ayındayken topladık pılımızı pırtımızı Paris'e gittik.

Bu aylarda hamileyken uçak yolculuğunun herhangi bir sakıncası yok ama doktorumuza danışıp öyle karar verdik deermişim. Biletleri çoktan almıştık, gitmeyin deseydi yakacak halimiz de yoktu, yine de usulen sorduk tabi 😆Aslında bulantılarımın en kötü zamanlarıydı bilet aldığımızda ama nasıl olduysa orada neredeyse hiiç bulantım olmadı. Döndüğümde de 1 ay kadar rahattım, sonra bulantılar, ağrılar yine başlamıştı..

Disneyland'den biraz bahsetmek gerekirse, park Paris şehir merkezine 32 km. Araç kiralamadıysanız metro ile gidebiliyorsunuz. Biz şehir merkezinden RER-A hattındaki Nation istasyonundan binip son durak olan Disneyland durağında indik.

Giderken yanımıza Paris'in meşhur baget ekmek sandviçlerinden ve kocaman portakal sularından aldık. Okuduğum bloglardan Disneyland'in çok pahalı olduğunu bildiğim için sırt çantamıza su ve abur cubur da depoladık. Bütün bir günü parka ayırdık, haliyle en aç olduğum dönemler olduğu için çanta stokları eriyince oradaki restoranlardan da kişi başı ortalama 20 Euro civarında olan hamburger menüsünden yedik. Birkaç farklı restoran var, biz Star Wars temalı olana gittik.

Parkın Disneyland Park ve Walt Disney Studios olarak iki bölümü var. Alışveriş içinse Disney Village adında bir caddesi var. İçeri girdiğiniz anda hayranlık uyandıran koocaman bir park..
Biz bir gün ayırdık ama kesinlikle tadı damağımızda kaldı. Binebileceğimiz tüm oyuncaklara bindik, hatta çoğuna birkaç kez bindik ama bir günümüz daha olsaydı daha az yorulabilirdik sanırım :)

Gelelim neden hamilelikte gitmemiz gerektiğine...
Malum Disneyland tüm dünyadan turistlerin akın ettiği, yılın neredeyse her dönemi oldukça kalabalık bir park. Resmi tatil günleri, cumartesi ve pazar günleri, kendi dini bayramları gibi tatil günlerinde çok daha kalabalık ve giriş daha pahalı oluyor. Disneyland'a en ucuz nasıl bilet alınır, onu da en kısa sürede farklı bir yazıda anlatacağım. Biz Mayıs ayında ve hafta içi gittik, öyle hınca hınç dolu değildi kesinlikle ama çok talep gören oyuncaklardaki kuyruklarda bekleme süresi ortalama 30-40 dakikaydı. Ben buralarda bekledim mi? Tabii ki hayır, çünkü açılınnn, hamileyim 😂
Parkta hamilelerin, engellelilerin ve vip kart sahiplerinin önceliği oluyor. Oyuncaklara sıra beklemeden, ay açılın açılın diye diye, kuyruktakileri ittirerek, küfür eşliğinde girebiliyorsunuz 😂Şaka tabii ki, oyuncaklarda arkadan bir giriş oluyor. Oradan sizi fırt diye alıveriyorlar. Bu sayede insanların 40 dk beklediği yerde siz tekrar tekrar binebiliyorsunuz, tabii ki yanınızdaki kişiler de sizinle binebiliyor 😇

Gitmeden önce telefonunuza Wait Times, Disneyland Map gibi uygulamaları mutlaka indirin. Bu uygulamalarda hangi oyuncak nerede, ne kadar süre sıra beklerim gibi bilgiler yer alıyor.

Bir de zamandan kazanmak için Fast Pass'in geçtiği oyuncaklarda onu mutlaka kullanın. Fast Pass de aslında benzer mantıkta. Şöyle ki, bineceğiniz oyuncakta sıra varsa, oyuncağın başına gidip kartınızı geçiriyorsunuz ve size uygun saate, misal 30-40 dk sonrasına randevu veriyorlar. O saatte gidip şıp diye beklemeden biniyorsunuz. Hamile olmayanlar için de sırada uzun süre beklememek açısından çok faydalı ama her oyuncakta geçmiyor nedense. Bir de en büyük sıkıntısı, bir oyuncağa randevunuz varken başka oyuncağa randevu alamıyorsunuz maalesef.

Oyuncak demişken, hamileliğin tek dezavantajı tehlikeli olan bazı oyuncaklara binememek oluyor. Aslında onların tehlikeli mantığını da tam anlamadım.
Parka girdiğimizde heyecanla ilk bulduğumuz boş oyuncağa daldık. Aa bu niye boşmuş ya falan derken lop diye kendimi trende buldum. Sonra tren ters döndü, kafam göbeğim ayrı yerlere savruldu falan neyse bu çok önemli değil 😂Yani demem o ki, orada hamileler kesinlikle binemez yazmıyordu ama aklı olan binmemeliydi. Neyse ki kızım sapasağlam, panik yok 😂

Onun dışında hamilerin kesinlikle binemeyeceği oyuncaklara da merak edip bindim. Tren tarzında tin tin giden Peter Pan's Flight'a bile hamileler giremez yazınca merak ettim ne yapayım. Meğer olayı önünüze kapattıkları demirmiş. O demir korumalık göbeğinizi sıkabileceğinden izin verilmiyormuş. Amaaan benim daha minnacık göbeğim var dedim, saklanıp kaçak göçek şekilde bir çoğuna bindim. Bi tanesinde uyanık bi abla vardı o yakaladı indirdi, onun dışında kimse farketmedi.

Siz yine de benim bu önerilerimi çok dikkate almayın, kendinizi ve bebeğinizi riske atmayın. Ters dönen trenlerden falan uzak durun :) Sorumluluk kabul etmiyorum valla.

Sonuç olarak hamileyken Disneyland benim için oldukça eğlenceliydi. Şimdi kızımla, onun anlayabileceği bir yaşta tekrar gitmek istiyorum ama bu sıra beklemeden geçmelere alışınca gidip orada 30-40 dk beklemek çok koyacak biliyorum 😂

Disneyland'e gideceklere son birkaç tavsiyem şöyle:

-Mutlaka o müthiş kapanış seremonisini görün.

-Çok soğuk havada gitmeyin, tüm gün dışarıda olacağınız için yağmur çamur ve çok soğuk mantıklı olmayacaktır. Yok ben soğuğa dayanıklıyım diyorsanız özellikle kışın gidebilirsiniz çünkü kesinlikle daha boş oluyor.

-Çocukların tatil zamanları ekstra kabalık oluyor, mümkünse yaz ve yarıyıl tatillerine denk gelmeyen bir hafta içi gidin.

-Çocukla gidecekseniz mutlaka bebek arabası/puset götürün, deli gibi yorulacaktır.

-Siz de çok yorulacağınız için spor ayakkabı ve en rahat kıyafetlerinizle gidin.

-Selfie çubuğu yasak ama görmezlerse çaktırmadan çekiliyor 😂

-Video/fotoğraf çekeceğim diye oyuncaklardan ve o güzel andan kendinizi mahrum etmeyin. Bizim çektiklerimiz neredeyse burada gördükleriniz kadar ama orada gördüğüm insanların, özellikle genç kızların yüzde doksanı her saniye fotoğraf çekmekten oyuncaklara binemiyordu 😐

-Small World'e bizim gibi 7 kere binin 😂

Disneyland ile ilgili sormak istedikleriniz varsa yorum bırakabilirsiniz..