Kedili Evde Elektrik Süpürgesi | Dyson Animal Pro vs Philips Marathon 9923

Kedili, köpekli evlerde elektrik süpürgesi baş tacıdır, ekmek su gibi mühim bir şeydir. Özellikle mevsim geçişlerinde tüyler biraz fazla dökülmeye başladı mı yandık.. 
Bu yüzden evinde minnak dostları olanlar her zaman biraz daha iyi bir süpürgeye ihtiyaç duyarlar.

Ben bir sene kadar önce Dyson Cinetic Big Ball Animal Pro kullanmaya başladım. Adından da anlaşılacağı gibi hayvan tüylerinde müthiş bir performans gösteriyor. Yalnızca hayvan besleyenler için değil, bir elektrik süpürgesiyle evdeki bütün kiri tozu temizlemek isteyenler için harika bir icat. 

Bu süpürgeden önce Rowenta’nın yine toz torbasız, nispeten fiyatlı bir ürününü kullanıyordum. İnanın Dyson’a geçince çıkan tozlara şaşıp kaldım. En ince tozları dahi şıp diye çekiveriyor. Kullanırken kas yapıyorsunuz çünkü halıya parkeye o biçim yapışıyor. Bu yüzden çoğunlukla düşük ayarda kullanıyorum. Bu ürünün diğer modellerden farkı başlıkları. Özellikle tüylerde etki gösteren bir başlığı var. Turbo, musclehead, tangle free gibi farklı özelliklere sahip başlıkları da var. Turbo daha fazla efor istediği için ben genelde musclehead başlığını kullanıyorum. Bu başlığın tek sorunu parkede diğer parke aparatı gibi müthiş sonuç vermiyor. Sonuç olarak kendisi ile yaklaşıl bir yıldır güzel bir ilişkimiz var.




Geçenlerde Mudanya’daki evimize süpürge lazım olunca bu kez adını çok duyduğum Philips Maraton 9923 modelini almaya karar verdim. Artıları eksileriyle bu iki makinayı detaylıca ele alalım.

İlk gözüme çarpan farkları tabi ki ebatları. Boyut olarak Dyson daha ufak ama ağırlık olarak daha fazla. Marathon 6,2 kg iken Dyson 7,7 kg. 

Taşıma kolaylığında ise bence Dyson önde, devrilmiyor ve kolayca döndüğü için oraya buraya çekiştirdiğinizde daha rahat geliyor.

İkisi de toz torbasız. Tozlar plastik haznelerine doluyor. Dyson'ın haznesi 1,6 lt, Marathon'unki daha büyük, 2,2 lt. Ben genelde en fazla iki süpürmede bir ikisini de boşaltıyorum. Hazne genişliği konusunda Marathon öndeyken, tozu boşaltma kısmında bence Dyson bi tık daha önde. Dyson'da çöp poşetini açıp hazneyi içine koyuyorum. Üstteki düğmesine basınca kapak açılıp poşetin içine dökülüyor. Marathon'da kapağı açıp eğerek dökmeniz gerekiyor. Çok büyük fark mı derseniz, tabi ki değil.





Sessizlik olarak 75 db ile Marathon daha önde. Dyson bence biraz sesli çalışıyor, 82 db.

Kablo uzunluğunda da yine Marathon 8 metre ile Dyson'ın 6,6 metrecik kablosuna fark atıyor. Dyson'da sevmediğim tek özellik diyebilirim buna.

İki üründe de evcil hayvan besleyenlere yönelik başlık mevcut. Üstte Dyson'ınkinden bahsetmiştim. Marathon'un Super Turbo başlığı da tüyleri çok güzel çekiyor. Ben genelde çok amaçlı başlığı kullanıyorum. Dyson'da daha iyi performans elde etmek istiyorsanız her zemine göre başlığı mutlaka değiştirmeniz gerekiyor. Marathon'da ise bu başlık tuşları ayarlandığında parke, halı ve koltuk süpürmeye uygun hale geliyor. Bu da bu süpürgede en sevdiğim özellik.

Dyson'da hepa filtre yok, Marathon'da özellikle vurguladığı %99 filtreleme özellikli hepa 13 filtre var. 

Marathon'u alalı çok olmadı ama deneyimlediğim kadarıyla iki makine de hazne dolsa dahi emiş gücünden bir şey kaybetmiyor. Dyson'ı köküne kadar doldurmuşluğum var ama Marathon'da henüz bunu yapmadım :)

Son olarak sağlamlık açısından baktığımda sanki Dyson daha güven veriyor. Bayağı hor kullanmama rağmen bir senedir en ufak bir sıkıntısı olmadı. Marathon'u araştırırken okuduğum bazı kötü yorumlar biraz can sıkıcı. Teleskopik borusu ile ilgili şikayetler var. Biraz daha deneyimlemek gerek.

Sonuç olarak aslına bakarsanız iki makina da birbirine çok benzer. İkisinden de çok memnunum. Aralarındaki tek büyük fark fiyatları. Dyson'ı 3000 TL civarına almıştık, Marathon'u 1300 TL'ye aldık. Eğer bütçeniz kısıtlıysa şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki yarı yarıya fiyat farkedecek kadar Dyson önde değil.

Yine de ikisini de uzun yıllar kullanıp ona göre karar vermek daha doğru olabilir. Sonuç olarak daha çabuk bozulacak, yedek parça masrafı çıkaracaksa uygun fiyatlı olmasının da bir anlamı kalmıyor.

Karar sizin :)



3 yorum

  1. Philips Marathon tam bir fiyat performans ürünü. Kesinlikle katılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. merhaba, philips ile ilgili 3 aydan sonra emiş gücünün düştüğüne dair çok fazla yorum okudum. 3 kedili biri olarak sizin philipsi kullandıktan sonraki fikrinizi merak ettim. teşekkürler

    YanıtlaSil